W wielu sytuacjach zachodzi konieczność zaprezentowania swojej firmy, usługi lub produktu na sprzedaż dużej lub małej grupie odbiorców. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to zadanie, które wszyscy liderzy biznesowi powinni opanować bez trudu. Jest jednak jasne, że nie dotyczy to wszystkich liderów, a talent i mistrzostwo w wygłaszaniu właściwych przemówień sprzedażowych nie są jeszcze dostępne dla wszystkich. Jakie są wskazówki dotyczące doskonalenia swojego stanowiska sprzedaży? Jakie są różne techniki, których należy użyć, aby odnieść sukces w sprzedaży, która pomoże rozwinąć Twój biznes?
Wskazówka 1. Jasność, siła przekonania.
Po pierwsze, ważne jest, aby zauważyć, że jasność wypowiedzi wyraża pełną kontrolę nad tym, co mówisz. Jeśli mówisz o zaletach swojego produktu, usługi lub reputacji firmy, wystarczy kilka wahań i błędów w doborze słów, aby Twoi słuchacze zrozumieli, że nie masz wystarczającego opanowania tematu, lub co gorsza, że nie mówisz tego tak, jak jest. Dlatego dołóż wszelkich starań, aby nadać pełną jasność temu, co mówisz, precyzyjnie określając tajniki własnej oferty. Oferta handlowa musi być jasna i zrozumiała dla wszystkich, dlatego należy ją precyzyjnie przygotować.
Wskazówka 2. Zwięzłość jest kluczem do pozyskania klientów.
Po drugie, zwięzłość powinna również kierować Twoimi działaniami sprzedażowymi. Oczywiście, w sytuacjach, w których oczekuje się określonej długości, nie wahaj się poświęcić więcej czasu, aby wyjaśnić idee i swój punkt widzenia w sposób bardziej szczegółowy. Ale ogólnie rzecz biorąc, nie będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby wyrazić wszystko, co chcesz powiedzieć, co nie jest powodem do nudy! Wręcz przeciwnie: Twoi słuchacze stracą cierpliwość i uwagę, jeśli zbyt długo będziesz przedstawiał im swoje pomysły. Tak więc zachowaj prostotę, jasność i precyzję, to jest właśnie bogactwo kontrolowanej wymiany od początku do końca.
Wskazówka 3. Opanowanie mowy ciała, wartość dodana.
Ostatnią kwestią, która ma zasadnicze znaczenie dla dobrej prezentacji ustnej, czy to podczas spotkania twarzą w twarz, czy webinaru, jest kontrola języka ciała. Nie zwracamy na to wystarczającej uwagi, ale 70% przekazu prezentacji ustnej, niezależnie od tego, czy jest ona prowadzona na stojąco, czy nie, jest przekazywane za pomocą mowy ciała. Ruchy ramion i rąk, sposób w jaki stoisz, pozycja oczu, ułożenie głowy, wszystkie te małe szczegóły będą analizowane przez osoby stojące przed Tobą. Dlatego twoim obowiązkiem jest, zawsze w celu doskonalenia swojego stanowiska sprzedaży i osiągnięcia sukcesu, zapewnienie dobrej komunikacji ciała, zwrócenie uwagi na wszystkie małe naśladownictwa lub znaki, które mogą zagrozić twoim szansom na sukces.