Sprzedaż w social mediach to przyszłość ecommerce?

Od kilku lat możemy zauważyć, że takie portale jak Instagram czy Facebook stał się świetnym źródłem sprzedaży oraz promocji swoich biznesów, jednak zadajmy sobie jedno pytanie – czy sprzedaż przez media społecznościowe to przyszłość ecommerce?
Jeśli bardziej zagłębimy się w temat, możemy sami zauważyć, że od kilku lat na Facebooku promuje się własne biznesy, przykładowo umieszczając ogłoszenie na grupie tematycznej, bardzo często pod dobrze stworzonym ogłoszeniem możemy zauważyć duży odzew i bardzo często takie osoby zdobywają nowych klientów, przekierowując ich na własne strony internetowe.

Jednak coraz częściej możemy spotkać grupy na facebooku które zajmują się stricte sprzedażą, przykładowe grupki to grupki ze sprzedażą samochodów używanych, czy też ubrań i bardzo często takie grupki mają duże grono odbiorców.
Nie które takie grupki mają ponad 100 tysięcy członków.
Dlatego analizując to, możemy przypuszczać, że za kilka lat, takie platformy jak właśnie Facebook stanie się przyszłością współczesnego ecommerce.

Inną aplikacją która w ostatnim czasie zebrała dużą popularność jest tik tok i na tej aplikacji wiele osób sprzedaje różne produkty, czy oferuje swoje usługi.
Na tik toku możemy znaleźć takie profile które sprzedają odnowione buty, czy też osoby które produkują własne koszulki i je sprzedają, a z racji, że tik tok generuje ogromne zasięgi taki sposób na biznes jest istnym strzałem w dziesiątkę.
Wiele młodych ludzi dzieli się swoimi pasjami, sprzedają różne ciekawe rzeczy, bądź robią konkursy na ciekawe nagrody.
Również wiele ludzi tworzy własne rękodzieła które reklamuje na tik toku przez co osiągają dużą sprzedaż, czy to przez rozmowy prywatne, lub własne (osobne) strony Internetowe, jednak wielu użytkowników tik toka opowiada, że w taki sposób zarabiają swoje pieniądze.

Ostatnią aplikacją która może stać się przyszłością ecommerce to Instagram.
Instagram to aplikacja do dwóch czynności – biznes i rozrywka.
To te dwie rzeczy królują na Instagramie, ponieważ duża część ludzi wykorzystuje Instagrama do zrelaksowania się, pooglądania zdjęć i instastories, natomiast inni ludzie tworzą tam treści i budują biznes, sprzedając swoje produkty, usługi czy oferując współprace które niestety jednak nie zawsze okazują się fair, lub korzystne dla nas, jednak to my powinniśmy weryfikować takie oferty.
Jednak to właśnie na Instagramie najwięcej osób decyduje się coś sprzedawać, bądź reklamować, właśnie za pomocą zdjęć, czy też relacji, zwiększając zasięgi, kupując reklamy, promując posty itp.
Bardzo często możemy się spotkać z sytuacją w której ktoś do nas pisze o współprace, bądź próbuje nam sprzedać jakieś produkty, czy też zachęcić do jakiegoś projektu.