Sprzedaż to przede wszystkim sztuka przekonywania klientów. Aby być bardziej produktywnym, sprzedawca musi znać cztery podstawowe sprzedaży.
Pierwszy kontakt jest sercem sprzedaży.
Pierwszy kontakt z klientem jest bardzo ważny dla sprzedawcy. Dlatego też jesteśmy skłonni uważać, że pierwsze dwie minuty wizyty sprzedażowej są kluczowe. Aby przekonać klienta, że jesteś poważną osobą, ważne jest, aby skupić się na swoim wyglądzie. Należy dobrze się ubrać, uśmiechać i patrzeć na klienta. I zawsze bądź naturalny. Po przywitaniu przez klienta, ważne jest, aby przywitać się z osobą odbierającą i przedstawić się. Podziękuj im również za ich czas. Następnie należy wyjaśnić cel wizyty i poprosić o pozwolenie na robienie notatek. Nigdy nie zajmuj zbyt wiele czasu drugiej osobie. Należy zatem uzgodnić czas trwania rozmowy.
Poznaj potrzeby klienta.
Jest to najważniejszy krok w sprzedaży. Poznawanie potrzeb klienta nie powinno odbywać się w pośpiechu. Poświęć czas na poznanie klienta i pozwól mu się zrelaksować. W ten sposób łatwiej im się zwierzać. Dlatego ważne jest, aby wykorzystać tę szansę. Ten etap zmniejsza ryzyko odwetu ze strony klienta.
Ten etap powinien zajmować 40% czasu rozmowy z klientem. Jeśli nie jesteś jeszcze przyzwyczajony do zadawania pytań, powinieneś poćwiczyć. Aby uniknąć podchwytliwych pytań, należy zainteresować się osobą i otoczeniem firmy. Aby upewnić się, że dana osoba zrozumiała rozmowę, możesz zadać jej pytanie. Na przykład: “Jeśli dobrze zrozumiałem, Wasz ruch w górę rynku produktów kosmetycznych wymaga szerszej dystrybucji?
Przekonywanie za pomocą odpowiednich argumentów.
W tej fazie należy przedstawić argumenty. Stanowi on również 40% czasu rozmowy. Twoje argumenty muszą być w stanie przekonać klienta, że produkt spełnia jego potrzeby w najlepszym interesie klienta. Nie zapominaj, że dbasz również o swoje własne interesy. Argumenty, które musisz przedstawić, muszą być mocne i adekwatne do sytuacji. Używaj prostego języka, który klient może zrozumieć. Jeśli chodzi o cenę, powinieneś przedstawić ją z argumentem, który przekona klienta o jakości usługi.
Zakończ zobowiązaniem ze strony klienta.
Przed zakończeniem, musisz być pewien, że przekonałeś klienta. Skąd wiesz, czy są oni zainteresowani Twoim produktem lub usługą? Jeśli klient zaczyna odpowiadać zdaniami typu: “Jeśli się zdecyduję, to kiedy to dostanę? Do czego zobowiązuję się w przypadku wypowiedzenia umowy? Najłatwiejszym sposobem na zamknięcie sprzedaży jest poproszenie klienta o zaangażowanie.