Ludzie, którzy posiadają swoje Firmy na pewno wiedzą, że reklama jest ważna. A jak jest reklama to muszą być opinie ludzi. Skąd Prezes będzie wiedział, że jego produkty się dobrze sprzedają i mają dobre recenzje? Jeśli umieścimy reklamę w internecie na portalu społecznościowym to wiadomo, że tam będzie można zobaczyć opinie i komentarze. Warto zatem być na bieżąco. Dzięki temu Firma będzie wiedziała co działa dobrze a co źle. Czy jakieś produkty trzeba wycofać. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czym są obiekcje klientów.
Na czym polegają obiekcje klientów?
Na początku warto wytłumaczyć w ogóle pojęcie obiekcji. Otóż dla większości są to tylko i wyłącznie różnorodne zastrzeżenia i wątpliwości, które pochodzą od klienta. Niestety w dzisiejszych czasach jest to nieuniknione. Nie wszystkim przecież musi wszystko pasować. Jedni będą zadowoleni z usługi, a inni wręcz przeciwnie. Dlatego tak wielu handlowców się tego obawia. I to do tego stopnia, że większość z nich decyduje się na odejście z pracy i zajęcie się czymś innym. Wszystko przez klientów, a raczej ich negatywne słowa. Jednak każda osoba powinna wiedzieć, iż nie każdy rodzi się do bycia handlowcem. Niektórych umiejętności trzeba się nauczyć.
Kiedy klient zgłasza obiekcje?
Łatwo to dostrzec. Klient pokazuje kiedy nie jest zadowolony z rozmówcy, jego intencji czy produktu, który oferuje. Taka osoba nie jest w stanie w takim przypadku zauważyć korzyści z rozmowy. Ludzie piszą lub mówią wprost co im w ogóle nie pasuje, z czym mają problem oraz z czym się nie zgadzają. To jest właśnie obiekcja. Obiekcje u klientów pojawiają się poprzez zachowanie handlowca. Chodzi głównie o jego sposób prowadzenia rozmowy handlowej. Często zdarza się tak, iż mimo że klient rozmawiał z handlowcem i nie miał obiekcji, na zakup danego produktu decyduje się jednak u konkurencji. Coś to powinno dać już do myślenia. Trzeba coś zmienić. Jeśli tego typu zastrzeżenia pojawiają się na etapie rozmowy to jeszcze wszystko da się zmienić. Gorzej jak to wyjdzie dopiero po zbadaniu rynku. Wtedy jest już za późno na poprawę czegokolwiek. Klienci często zgłaszają swoje obiekcie kiedy jest coś dla nich za drogie. Jeśli ktokolwiek decyduje się na zostanie handlowcem, to zdecydowanie powinien przejść szkolenia jak reagować na zastrzeżenia. Osoba szkoląca się na handlowca dostaje listę przykładowych zastrzeżeń. To właśnie one są najczęściej podawane przez klientów. Dzięki temu handlowiec ma okazję się do tego bardziej przygotować.
Warto wiedzieć co to jest obiekcja, nie ważne czy jesteśmy klientami czy Firmą.